Dobrze zaprojektowana reklama w Meta Ads może przynieść spore korzyści. Według badań HubSpot z 2022 roku, Facebook zapewnia najlepszy zwrot z inwestycji, a wykorzystywanie reklam na Facebooku do zbierania adresów e-mail ma skuteczność ok. 20%. Nie brzmi przekonująco? Zaufaj nam, że jest to bardzo dobry wynik. Dziś pokażemy Ci jak poprawnie skonfigurować reklamę na Facebooku, Instagramie lub tu i tu, aby spełniła Twoje założenia i oczekiwania.
Ten praktyczny poradnik pomoże Ci ustawić reklamy, które będą generować ruch na stronie, zwiększą zasięg, rozpoznawalność Twojej firmy lub pomogą Ci pozyskać leady.
Gotowy? Lecimy!
Czym są reklamy Meta Ads (dawniej Facebook Ads)?
Generalizując, Meta Ads to system reklamowy, który umożliwia nam tworzenie reklam na całej platformie Meta, czyli nie tylko na Facebooku, ale też na Instagramie, w Messengerze i Audience Network.
Jesteśmy przekonani, że doskonale wiesz czym jest Facebook, Instagram i Messenger, ale co to takiego to Audience Network? Jest to sieć reklamowa umożliwiająca dotarcie do odbiorców spoza wymienionych powyżej mediów społecznościowych, ale współpracujące z MEtą. Do AN należą przeróżne witryny internetowe oraz aplikacje, takie jak np. Tinder czy Duolingo. Dokładną listę miejsc, w których mogą wyświetlać się reklamy znajdziesz w Managerze firmy w zakładce “Bezpieczeństwo i dopasowanie marki”.
Wracając do meritum, Meta Ads pozwala Ci na dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją branżą lub do osób należących do pewnych, określonych przez Ciebie, grup społecznych.
Zacznij tworzyć reklamę!
Najwyższa pora na konkrety!
Pokażemy Ci teraz, jak wygląda projektowanie reklamy w Meta Business Suite od kuchni.
Aby w ogóle zacząć musisz mieć:
- Stronę na Facebooku (warto mieć również konto na Instagramie)
- Zasób firmowy lub inaczej mówiąc konto firmowe
- Konto reklamowe, do którego podepniesz kartę płatniczą – utworzysz je wchodząc w Ustawienia Firmowe > Konta Reklamowe
Wejdź na Meta Business Suite
Kiedy wejdziesz na stronę https://business.facebook.com, z narzędnika po lewej stronie wybierz konto, dla którego chcesz utworzyć reklamę.
Następnie na pasku bocznym kliknij na Wszystkie narzędzia, co spowoduje otworzenie się pomocniczego menu, w którym wybierzemy Menedżer reklam.
Wybierz konto reklamowe
W górnej części Menedżera reklam pokaże Ci się, po lewej stronie, konto reklamowe, z którego obecnie korzystasz oraz na górze, zasób firmowy. Wybierz ten, z którego będziesz puszczać reklamy.
Kampanie, zestawy reklam, reklamy… O co tu chodzi?
Tak jak widać na powyższym zrzucie ekranu, gdy wejdziesz do Menedżera reklam Twoim oczom ukaże się widok z trzema zakładkami.
Kampania to ogół wszystkich tworzonych przez Ciebie reklam, w której określasz swój cel. W jedną kampanię może wchodzić wiele zestawów reklam.
Zestawy reklam zawierają określone cechy charakteryzujące grupę docelową, budżet i zasady wyświetlania reklam.
Reklama natomiast, to ostateczny etap, w którym wstawiasz obrazy lub wideo i formułujesz opisy.
Ale po kolei…
Zacznijmy od utworzenia kampanii
Po kliknięciu w przycisk “Utwórz”, ukaże Ci się następujący widok:
Aukcja czy rezerwacja?
Aukcja – zapewnia więcej opcji do wyboru, a także większą efektywność i elastyczność.
Rezerwacja – pozwala na planowanie i kupowanie kampanii z wyprzedzeniem, oferując przewidywalne cele wyników i możliwości kontrolowania częstotliwości.
My wybieramy aukcję – jako pewniejszy i sprawdzony model.
Wyznacz swoje cele
W tym momencie Facebook daje Ci możliwość wyboru celu Twojej kampanii. Przejdźmy każdy z tych celów, a wszystko się rozjaśni i zrozumiesz, który target obrać.
– wyświetla reklamy osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają.
Tę opcję stosujemy, gdy zależy nam na: zasięgu, rozpoznawalności marki, wyświetleniach filmu lub rozpoznawalności lokalizacji firmy.
– skieruje odbiorców do miejsca docelowego, np. witryny internetowej, wydarzenia lub strony na Facebooku lub aplikacji.
Tę opcję stosujemy, gdy zależy nam na: kliknięciach linku wyświetleniach strony docelowej, połączeniach lub kierowaniu osób do kontaktu poprzez Messenger, Whatsapp i Instagram.
– pomaga uzyskać więcej wiadomości, zakupów za pośrednictwem wiadomości, wyświetleń filmu, aktywności dotyczącej posta, polubień strony lub reakcji na wydarzenie.
Tę opcję stosujemy, gdy zależy nam na: kierowaniu osób do kontaktu poprzez Messenger, Whatsapp i Instagram, wyświetleniach filmu, aktywności dotyczącej postu, konwersjach i połączeniach.
– pomaga pozyskać kontakty dla Twojej firmy
Tę opcję stosujemy, gdy zależy nam na: pozyskiwaniu danych kontaktowych poprzez formularze błyskawiczne lub chat (w Messengerze i Instagramie), konwersjach i połączeniach.
– znajduje osoby, które zainstalują i będą korzystać z Twojej aplikacji
Tę opcję stosujemy, gdy zależy nam na: instalacji aplikacji i korzystaniu z niej.
– pomaga znaleźć osoby, które z dużym prawdopodobieństwem zakupią Twój produkt lub usługę.
Tę opcję stosujemy, gdy zależy nam na: konwersjach, sprzedaży z katalogu, kierowaniu osób do kontaktu poprzez Messenger, Whatsapp i Instagram i połączeniach.
Kiedy znasz już swój cel wybierz go i kliknij “kontynuuj”. Nasza reklama przykładowa będzie skierowana na ruch.
Konfiguracja kampanii
Czas na wybór ustawień naszej kampanii.
Mimo że zalecane ustawienia bardzo kuszą postawmy na ręczną konfigurację, która da nam większą kontrolę nad kampanią.
Klikamy “kontynuuj”!
Dzięki ręcznej konfiguracji trafimy na stronę Kampanii, która prezentuje się następująco:
Nadajemy nazwę kampanii – warto zawrzeć w niej datę, numerację (post1/post2) oraz czego dana kampania dotyczy, np. “04.2024 – post1 – KampanieReklamowe”.
Kategorie, które widnieją poniżej należy określić jedynie w przypadku, gdy nasze reklamy dotyczą:
- Kredytów,
- Zatrudnienia,
- Nieruchomości,
- Tematów społecznych, wyborczych lub politycznych.
W przeciwnym wypadku, pozostawiamy to pole puste.
W informacjach o kampanii mamy jeszcze możliwość zmiany typu zakupu oraz celu kampanii, a także ustawienia limitu wydatków, jednak na razie polecamy zostawić dotychczasowe ustawienia. Nie włączajmy także ani Testów A/B ani Advantage campaign budget – mimo że są to opcje wspierane przez AI i mają polepszać nasze wyniki, to w znacznym stopniu ograniczają nasze panowanie nad kampanią.
Czas na zestaw reklam
Przechodząc do drugiej zakładki – “Nowy zestaw reklam z celem Ruch” znowu mamy pole do nadania nazwy – powielmy nazwę z kampanii.
Poniżej widzimy listę miejsc, w które chcemy skierować ruch z naszej reklamy, aby przekształcić go na konwersje.
Tak jak wspominaliśmy wcześniej, może być to, w przypadku reklamy na ruch, witryna internetowa, aplikacja, komunikatory (Messenger, Instagram, Whatsapp), profil na Instagramie lub połączenia – wybierz, to na czym Ci zależy.
Następnie mamy możliwość wybrania celu wyników, a w nim następujące wybory:
- Zmaksymalizuj liczbę wyświetleń strony docelowej – jak mówi Facebook: “Spróbujemy wyświetlać Twoje reklamy osób, które z największym prawdopodobieństwem wyświetlą Twoją witrynę internetową lub materiały błyskawiczne powiązane w Twojej reklamie.”
- Zmaksymalizuj liczbę kliknięć linku – reklama wyświetli się osobom, które najprawdopodobniej ją klikną
- Zmaksymalizuj unikatowy zasięg dzienny – reklamy będą wyświetlane nie częściej niż raz dziennie
- Zmaksymalizuj liczbę konwersacji – reklama wyświetli się osobom, które najprawdopodobniej nawiążą z Tobą kontakt przez komunikator
- Zmaksymalizuj liczbę wyświetleń – reklamy będą wyświetlane tyle razy, ile to możliwe.
Po kliknięciu “wyświetl więcej opcji” Meta daje nam możliwość wyboru, kiedy naliczana będzie opłata – czy od wyświetlenia, czy od kliknięcia (CPC) oraz typu wyświetlania.
Ustaw budżet i harmonogram
Meta daje nam możliwość wybrania czy budżet, który ustawimy jest dzienny – plus/minus cała kwota zostanie wydana w jeden dzień, czy jest to budżet całkowity – na czas trwania całej kampanii reklamowej.
Ustawiając harmonogram możesz zadecydować od kiedy chcesz, aby reklama była wyświetlana. Możesz także ustawić datę jej zakończenia. Istnieje także możliwość zaplanowania harmonogramu wyświetlania reklam – mogą się wyświetlać cały czas (domyślnie) lub w określonych godzinach.
Facebook podpowiada, aby wypróbować planowanie budżetu, czyli odpowiednio zwiększać lub zmniejszać go na podstawie godzin, kiedy ruch jest wzmożony. Możesz także sam określić, w jakich godzinach zwiększyć budżet.
Kontrola grupy odbiorców
Meta proponuje tutaj użycie grupy odbiorców Advantage+, pozostańmy jednak przy ręcznej konfiguracji i przełączmy na ustawienia pierwotne.
To podstawowe nakreślenie grupy odbiorców, do której chcesz kierować reklamę. Ustawisz tu: lokalizację, w której mieszkają lub niedawno byli odbiorcy, ich zakres wiekowy, płeć, język, jakim się posługują i wykluczysz grupy niestandardowych odbiorców.
Czym jest grupa niestandardowych odbiorców?
Jest to zbiór użytkowników, którzy podjęli już pewne działania względem naszej strony, na przykład odwiedzili ją w ciągu ostatnich 90 dni. Kryterium dopasowania tej grupy zależy od Twoich potrzeb.
Targetowanie natomiast to opcja, dzięki której możemy zaznaczyć do kogo chcemy docierać naszą reklamą, np. jeśli sprzedajemy wózki dla dzieci, chcemy dotrzeć do rodziców lub młodych rodziców, do rodzin, itp.
Tutaj możemy także wykluczyć pewne osoby, czyli sprzedając, niech będzie nadal te wózki, na pewno nie chcemy docierać do osób, które nie mają dzieci i deklarują, że mieć ich nie będą, a także do osób starszych.
Poniżej wybieramy kto jest beneficjentem i płatnikiem – jest to firma lub osoba fizyczna, która emituje reklamę.
Umiejscowienia
Tutaj Facebook chce nam pomóc po raz kolejny, ale znów postawmy na swoim i wybierzmy ręczne umiejscowienia.
To daje nam możliwość wybrania, na jakich platformach chcemy emitować reklamy, a nawet gdzie dokładnie – marketplace, prawa kolumna Facebooka i wiele innych.
Na samym końcu możemy zadecydować, na których z urządzeń moblinych i systemów operacyjnych chcemy się reklamować.
Ostatni etap – reklama
Podobnie jak przy kampanii i zestawie reklam, pierwszy krok to nazwa – powielmy tą poprzednią.
Następnie w polu tożsamość wybieramy stronę na Facebooku i konto na Instagramie, z którego puszczamy reklamę.
Przed nami konfiguracja reklamy, mamy 3 opcje:
- Utworzyć reklamę,
- Użyć istniejącego postu,
- Użyć wizualizacji Centrum reklam.
Po wybraniu pierwszej opcji wybieramy format reklamy spośród: elastycznej – Facebook dobierze jej najlepszy format, pojedynczego obrazu lub filmu, karuzeli składającej się z przynajmniej 2 obrazów lub filmów z opcją przewijania, kolekcji – grupy elementów otwieranych w trybie pełnoekranowym na urządzeniu mobilnym.
Oczywiście oprócz multimediów reklamowych musimy dodać podstawowy tekst, opis, nagłówek oraz wybrać rodzaj przycisku CTA (call to action) oraz miejsce docelowe, do któego chcesz kierować ruch z reklamy.
Przy drugiej opcji natomiast, wybieramy po prostu post, który chcemy promować. Możemy zmodyfikować go dodając przyciski wzywające do podjęcia akcji.
Na samym końcu ustawień reklamy widnieje napis “Zbuduj parametr URL”. Co to takiego?
To funkcja umożliwiająca nam dodanie parametrów URL do witryny.
Dzięki ustawieniu źródła, np. facebook, nośnika kampanii, np. relacja, nazwy kampanii, np. wyprzedazKwiecien oraz zawartości kampanii, np. zielona, jesteśmy w stanie mierzyć ruch w witrynie stworzony dzięki kliknięciom w reklamę i tym samym badać skuteczność kampanii.
To co? Publikujemy!
Ostatni krok to kliknięcie “Opublikuj”, dzięki czemu nasze reklamy przejdą do segmentu weryfikacji – kiedy Facebook je zatwierdzi, zaczną się wyświetlać według ustawionych wcześniej kryteriów.
Już po kilku dniach będziemy mogli już wygenerować raporty podsumowujące wyniki reklamy.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że wiesz już jak ustawić reklamy w Mecie, a ten poradnik był dla Ciebie przydatny.