Mechanizm lejka marketingowego jest o tyle kluczowy, że dzięki konkretnym i spójnym działaniom, budżet marketingowy może zostać wykorzystany w efektywny sposób. W takiej sytuacji firma nie traci pieniędzy na działania po omacku, tylko wykorzystuje każdą złotówkę tak, aby przybliżyć się do celu biznesowego.
Czym jest lejek marketingowy i dlaczego jest taki ważny?
1. Źródło ruchu
Każda platforma przekazu i sieć reklamowa adresowana jest do innej grupy docelowej. Dlatego też dobieramy konkretne rozwiązania pod rzeczywiste potrzeby.
2. TOFU
Zadaniem górnej części lejka marketingowego jest przyciągnięcie jak największej ilości osób powiązanych z tematyką Twojej działalności.
3. MOFU
W środkowej części lejka edukujemy potencjalnych klientów z tematyki Twojego biznesu, a także pokazujemy zalety i wyróżniki Twojej marki na tle konkurencji.
4. BOFU
W ostatnim etapie marketingu i sprzedaży, przekonujemy potencjalnych klientów, że to właśnie Twoje produkty są odpowiednie dla ich potrzeb.