Niezależnie od tego w jaki sposób działasz w e-commerce, dla wielkości sprzedaży ważna jest obecność w jak największej ilości punktów styku z odbiorcą. W Polsce nadal jest to bardzo atrakcyjny kanał sprzedaży posiadający wielu zwolenników i szybko to się nie zmieni, gdyż możliwość zakupu z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie jest bardzo wygodną opcją dla klientów.
Jednak, aby wyróżnić się spośród konkurencji, Twoja marka musi posiadać silną obecność w sieci. Warto więc zadbać o wielokanałowość, jednak ilość dostępnych kanałów sprzedaży w e-commerce jest obszerna i trudno wybrać, szczególnie na początku działalności, w które kanały najpierw zainwestować pieniądze i czas.
Jakie są najskuteczniejsze kanały promocji w e-commerce ?
Zanim zaczniesz od pierwszych kampanii reklamowych i wydawania na nie budżetu, zadbaj o optymalizację strony, jej design, łatwość i szybkość obsługi. Nawet największe budżety reklamowe nie przyniosą zysku, gdy klienci napotkają trudności z zakupem na Twojej stronie. Strona jest punktem styku, gdzie klienci przeglądają Twoje oferty i dokonują zakupów, dlatego jest bardzo istotnym elementem całej sprzedaży.
1. Pozycjonowanie strony oraz sklepu
Aż 31% ruchu w e-commerce pochodzi z wyników organicznych Google. Dlatego warto tutaj zadbać o pozycjonowanie strony, na które składa się kilka czynników. Polega ono na zwiększeniu widoczności domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania pod określonymi frazami kluczowymi. Jest to proces czasochłonny, który nie przyniesie od razu efektów, jednak dobrze przeprowadzone pozycjonowanie może przynieść efekty w postaci zwiększenia widoczności witryny, a co za tym idzie, wzrostu sprzedaży.
– Zadbaj o optymalizację treści– poprawne opisy produktowe, nagłówki oraz inne treści na stronie dopasowane w naturalny sposób do fraz kluczowych, po których potencjalni klienci znajdą Twój sklep. Frazy kluczowe wybieraj zgodnie z określonym produktem i potencjalnymi klientami, pomocne okażą Ci się w tym narzędzia do badania słów kluczowych oraz analiza konkurencji.
– Link building– budowanie zaplecza back linków, czyli proces pozyskiwania linków z zewnętrznych stron do sklepu. Linki z wartościowych stron, które są wysoko oceniane przez algorytmy Google, przekładają się na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Możesz je pozyskać poprzez pisanie artykułów, poradników na bloga, który byłby uzupełnieniem Twojego sklepu internetowego lub poprzez aktywne prowadzenie działań w mediach społecznościowych.
– Optymalizacja techniczna– poprawienie aspektów technicznych strony. Sprawdź dopasowanie strony do urządzeń mobilnych, szybkość strony internetowej, optymalizuj meta tagi (fragmenty kodu źródłowego stron, które przekazują informacje dla robotów Google), oraz pamiętaj o instalacji certyfikatu SSL.
2. Kampanie reklamowe Google Ads
Platforma Google Ads umożliwia tworzenie reklam w wyszukiwarce Google, YouTube i winnych witrynach należących do sieci reklamowej Google, pozwalając firmom zwiększyć swoją widoczność i dotrzeć do nowych klientów. Jedne z najbardziej wartych uwagi reklam to :
– Reklama w wyszukiwarce– w przeciwieństwie do działań związanych z SEO, pozwolą nam na promowanie witryny w wynikach wyszukiwania Google bądź partnerskich w krótkim czasie. Jest to dobry sposób dla sklepów, które oczekują rezultatów jak najszybciej. Wyświetlają się one na podstawie wybranych słów kluczowych, a więc reklamy ukazują się tylko tym osobom, które są zainteresowane daną ofertą.
– Reklama display– umożliwiają wyświetlanie reklam na stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google. Reklamy displayowe mogą mieć różne formaty, takie jak banery, reklamy tekstowe lub wideo. Są doskonałym sposobem na dotarcie do szerokiego grona użytkowników, nawet jeśli nie szukają oni aktywnie informacji o produktach lub usługach, które oferujesz.
– Reklama produktowa– umożliwia wyświetlanie reklam produktów w wyszukiwarce Google i na karcie Zakupy Google. Dzięki niej możesz promować Twoje produkty użytkownikom, którzy są zainteresowani danymi towarami.
3. Social media
Obecnie chyba każdy sklep online dba o jak najlepszą obecność w mediach społecznościowych. Nic w tym dziwnego, ponieważ social media to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów komunikacji i rozrywki. Ogromna ilość użytkowników korzysta z wszelakich platform, dlatego dobrym sposobem jest budowanie świadomości swojej marki wśród odbiorców poprzez regularny, dopasowany do grupy docelowej, estetyczny content. Treści powinny zawierać ciekawe informacje, zdjęcia, filmy, które zainteresują odbiorców, pozwalając zbudować z nimi trwalszą relację. Pamiętaj content is the king !
4. Meta Ads
Jeżeli chcesz dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców możesz wykorzystać płatne reklamy w ekosystemie Meta. System ten pozwala na wyświetlenie użytkownikom reklam na Facebooku, Instagramie oraz sieciach partnerskich, pozwalając dotrzeć do ogromnej bazy użytkowników poprzez różne formaty reklam. Meta Ads daje nam możliwość określić wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację geograficzną i wiele innych kryteriów, aby dotrzeć do właściwej grupy docelowej. Dzięki temu możesz efektywnie reklamować swoje produkty lub zwiększać świadomość Twojej marki wśród osób pasujących do grupy targetowej.
5. Platformy sprzedażowe
Portale internetowe umożliwiają wystawianie produktów w celu sprzedaży, oferując szeroki zasięg i dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów. Dodatkową zaletą są stosunkowo niskie koszty wejścia, łatwość obsługi, a także możliwość dotarcia z ofertą do międzynarodowych klientów (Amazon, eBay).
Każda z platform jest na swój sposób unikatowa. Czy to pod względem grupy odbiorców, zarządzania kontem czy stosowanych algorytmów. Szczególnie skomplikowana i zagmatwana jest sprzedaż na Amazon. Dlatego aby od początku odpowiednio podejść do rozwoju marki na tym marketplace’ie postaw na współpracę z doświadczonymi konsultantami.
Odpowiednio dobrane kanały marketingowe będą stanowiły klucz do efektywnej promocji Twojego sklepu internetowego. Jednak, aby działania te przyniosły oczekiwany rezultat, musisz jednocześnie łączyć kilka tych kanałów, dostosowując odpowiednio strategię do konkretnych celów biznesowych i grupy docelowej. Właściwe wykorzystanie tych kanałów pozwoli Tobie dotrzeć do klientów, zwiększyć swoją widoczność na rynku i osiągnąć sukces.
Dlatego warto inwestować czas i zasoby w badanie i zrozumienie, jak działa każdy rodzaj kanału sprzedaży, aby móc dostosować swoje działania do zmieniających się potrzeb klientów i trendów rynkowych. Jeżeli jednak nie chcesz tracić swojego cennego czasu, zawsze możesz skorzystać z oferty naszej agencji i powierzyć nam te zadania, uzyskując przy tym jak najlepsze wyniki.