Story Inside

Plant Inside

  • Strategia marketingowo - sprzedażowa
  • Profil Facebook
  • Profil Instagram
  • Kampanie reklamowe Meta Ads
  • Google Ads
  • Sklep internetowy
  • Sesja zdjęciowa
Marka modowa założona przez miłośników natury i zwierząt. Ich celem było stworzenie nowego na rynku brandu, skupionego na wegańskich akcesoriach modowych. Pracę rozpoczęliśmy od strategii marketingowej, dzięki której mogliśmy już tylko skupić się na wyegzekwowaniu założeń takich jak - zbudowanie rozpoznawalności marki poprzez edukacje w zakresie ekologii.

Etapy współpracy

Warsztaty i strategia

Współpracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów strategicznych wspólnie z naszym partnerem, na których podjęliśmy decyzję kim jest grupa docelowa, jakie ma potrzeby i jak Plant Inside może je spełnić. Na końcu stworzyliśmy dokument, w którym co najważniejsze wybraliśmy kanały dotarcia, dobraliśmy rozwiązania, które były optymalne przy budżecie klienta oraz wyznaczyliśmy osoby odpowiedzialne za egzekucje poszczególnych działań marketingowych.

Działania wizerunkowe

Spisanie strategii pozwoliło nam w płynny sposób przejść do działań wizerunkowych i rozpoczęcia budowania rozpoznawalności młodej marki modowej w Polsce. Wspólnie z klientem na podstawie upodobań grupy docelowej, zdecydowaliśmy się na skupieniu głównych działań na Instagramie, przy wsparciu Facebooka, jako repostu treści. Mocno skupiliśmy się tutaj na poszerzaniu wiedzy o ekologii, zmianie nawyków społeczeństwa na życie bardziej w duchu eko oraz budowaniu rozpoznawalności oraz asortymentu produktów Plant Inside.

Działania sprzedażowe

Na początkowym etapie klient miał ograniczony budżet reklamowy, który w momencie rozwoju chciał powiększyć. Dlatego żeby jak najlepiej wykorzystać aktualne zasoby zdecydowaliśmy się na działania sprzedażowe przed Google Ads oraz działania mocniej skupione na dotarciu do szerszego grona odbiorców i rozpoznawalności przez Instagram. Dzięki takim działaniom zadbaliśmy o bieżąco sprzedaż oraz działania długofalowe, które pozwolą zbudować relacje marki z jej grupą odbiorców.

Postawienie sklepu www

Realizacja sprzedaży jest ostatnim etapem lejka marketingowym, ale jakże ważnym. Bez niego nawet najlepsze działania marketingowo-sprzedażowe nie przyniosą zamierzonego efektu jakim jest konwersja. Dlatego bardzo dokładnie przeszliśmy wszystkie etapy postawieniu sklepu internetowego dla Plant Inside. Zadbaliśmy o odpowiednią drogę klienta przez cały proces zakupowy oraz spójny ze wszystkimi działaniami marki w sieci wizualnie projekt. Dzięki temu zwiększyliśmy powodzenie zaplanowanych kampanii reklamowych.

Warsztaty i strategia marketingowo – sprzedażowa

Współprace rozpoczęliśmy od wytyczenia założeń, celów i wartości marki. Przeprowadziliśmy warsztaty podczas, których omówiliśmy z klientem najważniejsze założenia biznesu, grupy docelowe, budżet marketingowy oraz koncepcje komunikacji Plant Inside. Wybraliśmy punkty styku, w których odbiorca powinien spotykać się z marką oraz dobraliśmy odpowiednie działania wizerunkowo – sprzedażowe.

Następnie na podstawie warsztatów i badaniu rynku stworzyliśmy dokument strategiczny, który stał się drogowskazem i harmonogramem działań. Znalazł się w nich najważniejszy punkt w postaci zadań i osób odpowiedzialnych za każdy z nich. To pozwoliło nam wraz z klientem egzekwować poszczególne etapy realizacji oraz scalać zespół w wspólnych działaniach.

Działania wizerunkowe i sesja zdjęciowa

Wspólnie z klientem zadecydowaliśmy, że głównym punktem styku marki z odbiorcami będzie Instagram. Podeszliśmy elastycznie do tematu, ponieważ klient część prac powierzył nam, a część oddelegował wewnętrznie. Stworzyliśmy zatem harmonogram działań pod kątem edukacyjnym i sprzedażowym. Do tego przygotowaliśmy zbiór odświeżonych szablonów spójnych z identyfikacją wizualną marki oraz zrealizowaliśmy sesję zdjęciową na potrzeby sklepu i social media.

Głównymi założenia contentu na instagramie były:

  • dostarczenie edukacyjnych treści dotyczących ekologii,
  • pokazanie wartości marki i tożsamości z nią właścicieli,
  • wyszczególnia hasła „WSZYSCY JESTEŚMY RÓWNI” i stworzenie wokół niego akcji promocyjnej,
  • zbudowanie grupy ludzi z podobnymi wartościami,
  • budowanie świadomości marki i odroczona sprzedaż,
  • przygotowanie treści w języku Polskim i Angielskim, żeby przygotowywać już odbiorców do ekspansji zagranicznej.

Działania sprzedażowe Meta Ads, Google Ads i Google Merchant

Zawsze w pierwszej kolejności skupiamy się na możliwościach i potrzebach naszych partnerów. W tym wypadku nie było inaczej. Przy ograniczonym budżecie zdecydowaliśmy się dobrać działania, które pozwolą wykorzystać go w najbardziej optymalny sposób. Stąd decyzja o skupieniu się na działaniach sprzedażowych w Googlu i na działaniach budujących rozpoznawalność marki przez Social Media. To rozwiązanie pozwoliło nam budować sprzedaż na bieżąco, ale również edukować i skupiać się na działaniach długowaflowych, których celem jest tworzenie relacji i więzi z odbiorcami marki Plant Inside.

W ramach kolejnych etapów lejka sprzedażowego realizowaliśmy równocześnie:

  • kampanie komunikacyjne w social media zwiększające świadomość i rozpoznawalność marki,
  • kampanie sprzedażowe Google Ads i Google Merchant,

Dzięki temu zrealizowaliśmy założenia sprzedażowe klienta.

Sklep internetowy

Głównym założeniem sklepu było oczywiście stworzenie odpowiedniej architektury informacji oraz zaprojektowanie jej w przestępny sposób dla odbiorców, łatwy w procesie zakupowym oraz budzący zaufanie. Dzięki wcześniej wypracowanej strategii znaliśmy już wiele szczegółów, które bardzo ułatwiły pracę i pozwoliły stworzyć stronę spójną ze wszystkimi działaniami marketingowymi.

Jedną z nich była edukacja, stąd oprócz sklepu postawiliśmy na wpisy blogowe. które dają duże pole do rozpowszechniania informacji o ekologii. Sklep posiada również wszystkie niezbędne funkcjonalności: płatności, sposoby wysyłki oraz łatwy proces zakupowy.

Dzięki dobrze funkcjonującemu sklepowi kampanie reklamowe przynoszą konwersję i pozwalają na progres naszego klienta, któremu na tym etapie najbardziej zależało na możliwości zdobycia funduszy na dalszy rozwój marki oraz szerzenie wiedzy.

Może zainteresować Cię również

Skontaktuj się z nami