Story Inside

AZS Uniwersytet Gdański

  • Profil Facebook
  • Profil Instagram
  • Działania promujące wydarzenia sportowe
  • Print
AZS Akademia Siatkówki Uniwersytet Gdański to żeńska seniorska drużyna, która rozpoczęła swoje działania 3 lata temu i od tego momentu walczy na 2 ligowych parkietach.

Naszym zadaniem było zbudowanie spójnego wizerunku w Social Mediach, promocja siatkówki w Trójmieście oraz promowanie wydarzeń sportowych.

Etapy współpracy

Rozmowa strategiczna

Każda nasza współpraca poprzedzona jest rozmową strategiczną i to od niej uzależnione są dalsze działania. Wierzymy, że nasz partner najlepiej zna własny biznes, a naszym zadaniem jest poznanie go od środka oraz wsparcie w tym na czym znamy się najlepiej czyli marketingu i sprzedaży. W tym wypadku dyscyplinę i świat sportu znaliśmy od środka. To pozwoliło nam we współpracy z zespołem bardzo szybko sprecyzować cele i założenia działań marketingowych.

Działania wizerunkowe

Ważnym element współpracy była zmiana identyfikacji wizualnej, nawiązującej do identyfikacji sponsora tytularnego oraz wyróżnienie zespołu ligowego od grup młodzieżowych. Najważniejszymi założeniami contentu była popularyzacja siatkówki w Trójmieście, promocja wydarzeń sportowych oraz emocji z nimi związanych jak i pokazanie życia klubu. Do promocji sportu idealnym kanałem były oczywiście Social Media, które pozwoliły nam zbierać coraz większą grupę kibiców na trybunach.

Harmonogram prac Social Media

Żeby dobrze zaplanować działania w Social Mediach potrzebny jest odpowiedni harmonogram prac. Taki model współpracy pozwala nam odciążyć klienta i ograniczyć jego czas pracy nad marketingiem do minimum (CZAS - który wiemy jaki jest cenny przy prowadzeniu biznesu). Kolejną ważną wartością takiego harmonogramu jest możliwość zaplanowania spójnych działań, z datami publikacji, co pozwala wyegzekwować systematyczne i wartościowe publikacje.

Materiały drukowane

Sport od zawsze wspierają realizacje drukowane. Banery, windery, naklejki na parkiecie, strojemeczowe - to tylko jedne z wielu możliwości jakie ma klub żeby promować siebie oraz loga swoich partnerów. Jako agencja mieliśmy możliwość wsparcia klubu również w tych realizacjach, tworząc spójną identyfikacje zespołu.

Rozmowa strategiczna

Sport od dawna jest w naszych sercach, dlatego tak ważne było dla nas wyznaczenie celów i harmonogramu działań, tak aby uspójnić przekaz klubu i zachęcić kibiców do większego uczestniczenia w życiu drużyny.

Dzięki temu, że byliśmy blisko organizacji mogliśmy z dużą swobodą prowadzić działani w Social Media. Rozmowa strategiczna była więc po prostu zebraniem wywiadu o potrzebach klubu i zrozumienie kierunku, który pozwoli mu się rozwijać, pozyskiwać nowych sponsorów i budować rozpoznawalność.

Działania wizerunkowe

Zdecydowaliśmy, że głównym punktem styku marki z odbiorcami będzie Facebook i Instagram, ze względu na mocno zróżnicowaną grupę odbiorców. Są to również platformy, które pozwalają budować relacje z kibicami, nie tylko w dni meczowe. Dzięki możliwości prowadzenia transmisji live – każdy mógł obejrzeć mecz, nawet wyjazdowego i być na bieżąco z wydarzeniami klubu. Najważniejszymi treściami były informacje o rozgrywkach, życie drużyny i wyniki meczów.

Dzięki akcji promocyjnej z okazji „Derbów Gdańska” udało się nam wypełnić kibicami całą Miejską Halę Sportową w Gdańsku.

Głównymi założenia contentu  były:

  • promocja siatkówki w Trójmieście wśród młodzieży i dorosłych,
  • pokazanie życia drużyny,
  • promocja wydarzeń sportowych,
  • trasmitowanie spotkań, aby dotrzeć do jak największej grupy kibiców,
  • zachęcenie młodzieży do rozpoczęcia Studiów w Gdańsku i łączenia sportu ze studiami,
  • pokazanie wartości jakie płyną z uprawiania sportu.

Print

Oprócz działań digital nadal ważnym elementem w budowania lokalnego wizerunku jest tworzenie materiałów drukowanych. Uczelnia oraz szkoła, z którą współpracuje klub umożliwiały umieszczanie plakatów oraz standów na swoich terenach, co pozwoliło na dotarcie do studentów, uczniów i ich rodziców.

Oprócz tego ważnym elementem promocji jest oprawa meczowa – standy, ścianki, flagi czy koszulki zawodniczek, są idealnym nośnikiem logotypów sponsorów.

Może zainteresować Cię również

Skontaktuj się z nami