Story Inside

Michałkowo

  • Identyfikacja wizualna
  • Profil Facebook
  • Kampanie reklamowe Meta Ads
  • Strona www
Ośrodek z ponad 20 letnim doświadczeniem w rehabilitacji i wsparciu dzieci z niepełnosprawnościami. Partner, który zgłosił się do nas z potrzeby szerzenia wiedzy i pomocy najmniejszym podopiecznym i chęcią dotarcia do jak największej liczby rodziców.

Etapy współpracy

Rozmowa strategiczna

Każda nasza współpraca poprzedzona jest rozmową strategiczną i to od niej uzależnione są dalsze działania. Wierzymy, że nasz partner najlepiej zna własny biznes, a naszym zadaniem jest poznanie go od środka oraz wsparcie w tym na czym znamy się najlepiej czyli marketingu i sprzedaży. W tym wypadku rozmowa z klientem pozwoliła nam zagłębić się w wartości i podejście w prowadzeniu ośrodka intensywnej rehabilitacji dla dzieci. Po tym spotkaniu nie tylko poznaliśmy naszego partnera, ale zrozumieliśmy wyższe wartości, które stoją za powstaniem i funkcjonowaniem Michałkowa. Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć chociaż w małym stopniu w ich drodze.

Działania wizerunkowe

Ważnym element współpracy było odświeżenie identyfikacji wizualnej, która po 20 latach istnienia ośrodka trochę się przedawniła. Michałkowo to miejsce, które mocno skupia się na organizacji turnusów, które są najbardziej efektywne dla ich podopiecznych. Zależało nam na zbudowaniu contentu opartego o poczucie zaufania, relacje terapeutów z podopiecznymi oraz pasję, która towarzyszy wszystkim osobom tworzącym Michałkowo.

Harmonogram prac Social Media

Żeby dobrze zaplanować działania w Social Mediach potrzebny jest odpowiedni harmonogram prac. Taki model współpracy pozwala nam odciążyć klienta i ograniczyć jego czas pracy nad marketingiem do minimum (CZAS - który wiemy jaki jest cenny przy prowadzeniu biznesu). Kolejną ważną wartością takiego harmonogramu jest możliwość zaplanowania spójnych działań, z datami publikacji, co pozwala wyegzekwować systematyczne i wartościowe publikacje.

Strona www

Głównym założeniem strony było oczywiście stworzenie odpowiedniej architektury informacji oraz zaprojektowanie jej w przestępny sposób dla odbiorców. Dzięki wcześniejszej rozmowie strategicznej znaliśmy już wiele szczegółów, które bardzo ułatwiły pracę i pozwoliły stworzyć stronę spójną ze wszystkimi działaniami marketingowymi. Ważnym element było stworzenie miejsca przyjaznego rodzicom, gdzie w łatwy sposób uzyskają oni niezbędne informacje i wsparcie, zwłaszcza na początku swojej drogi o zdrowie dziecka.

Rozmowa strategiczna

Współprace rozpoczęliśmy od rozmowy strategicznej, która miała pomóc nam w wytyczeniu założeń, celów i wartości marki. Zależy nam na bliskiej relacji z klientem i na jak najlepszemu opowiedzeniu światu jego historii, dlatego tak ważny jest dla nas ten etap. To spotkanie przyniosło nam nie tylko informacje o wartościach, pasji ludzi tworzących to miejsce i pracy Michałkowa, ale przede wszystkim wywołało w nas takie emocje i poruszenie, które od tej pory postanowiliśmy odzwierciedlać w komunikacji.

Ustaliliśmy spójny kierunek contentu potrzebny do stworzenia identyfikacji wizualnej, strony www, a później działań w Social Mediach. Klientowi zależało na całkowitemu odświeżeniu wizerunku oraz skupieniu się na zbudowaniu rozpoznawalności i zaufania, które pozwoli poszerzyć zakres wsparcia, które mogą nieść jako ośrodek.

Identyfikacja wizualna

Pracę nad zmianą identyfikacji wizualnej rozpoczęliśmy od projektu znaku. który odzwierciedlałby charakter Michałkowa. Punktem wyjścia i olbrzymią inspiracją była relacja podopiecznych z terapeutami. Ta piękna więź stała się podstawą do powstania logotypu, który zawiera w sobie serce oraz objęcie drugiej osoby, tak często widoczne podczas rehabilitacji dzieci.

Kolorystyka też nie jest przypadkowa. Turkus i róż charakteryzują równość, nadzieję, dziecięcość. Chcieliśmy żeby kolory i elementy klocków/puzzli pokazywały złożoność tematu jakim jest droga osoby niepełnosprawnej. Pomimo ciężkiej pracy i zmagań w codziennym życiu są to osoby pełne nadziei i pozytywnej wiary, a Michałkowo jest dla nich miejscem, w którym nie tylko się rehabilitują, ale spędzają czas integrując się z innymi dziećmi.

Działania wizerunkowe

Wspólnie z klientem zadecydowaliśmy, że głównym punktem styku marki z odbiorcami będzie Facebook, ze względu na mniej lifestylowy charakter branży oraz grupę odbiorców skupioną głównie wokół rodziców dzieci niepełnosprawnych. Ważnym elementem komunikacji, na który położyliśmy największy nacisk stała się edukacja – chęć szerzenia pomocy, wsparcia, doradztwa zawłaszcza dla rodziców dopiero rozpoczynających drogę po zdrowie swojej pociechy. Dodatkowo postawiliśmy na pokazanie ciągłego rozwoju dzieci,  jak radzą sobie podczas turnusów i ile wsparcia otrzymują od terapeutów oraz jakie relacje z nimi tworzą. Dopiero na końcu, zaznaczając aspekt edukacyjny pokazujemy terapie, dostępny sprzęt i mocne strony. Taka gradacja informacji wynika z wartości i fundamentów działania Michałkowa, jako ośrodka, który ogromny nacisk kładzie na pomoc oraz wsparcie rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami, na drugim miejscu stawiając na aspekt biznesowy.

Głównymi założenia contentu na Social Mediach były:

  • pokazanie wartości marki, przyjaznej atmosfery, opieki i zaangażowania wszystkich pracowników,
  • edukacja z zakresu terapii, schorzeń wsparcia oraz pomocy w pozyskaniu środków na leczenie,
  • podziękowanie i pokazanie doświadczenia oraz zaangażowania terapeutów,
  • pokazanie życia turnusu, rozwoju podopiecznych, docenienia pracy ich rodziców,
  • opinie rodziców dzieci, którzy od dłuższego czasu przyjeżdżają do Michałkowa,
  • zbudowanie grupy zaangażowanych odbiorców – rodziców, którzy wspierają się nawzajem,
  • pokazanie usług, terapii oraz sprzętu, który znajduje się w ośrodku.

Działanie płatne:

Dodatkowo działania organiczne wspieramy płatnymi reklamami, w których głównie skupiamy się na poszerzaniu zasięgu. Są to reklamy w Meta Ads, których głównym zadaniem jest dotarcie do większej ilości osób z potencjalnej grupy docelowej.

Dzięki kampaniom płatnym zaprojektowanym na górę lejka zakupowego jesteśmy w stanie szerzyć świadomość na temat istnienia Michałkowa. Kolejne komunikaty skierowane do osób wcześniej zaznajomionych z marką mogą być już bardziej oparte o konkretne rozwiązania, produkty, a także mogą zachęcać do wstępnego kontaktu z organizacją.

Bardzo istotne było tutaj zbudowanie grupy remarketingowej, która daje nam możliwość budowania zaangażowania poprzez dostarczanie odpowiednich, angażujących i edukacyjnych treści do grupy zakupowej, czyli rodziców dzieci niepełnosprawnych. W ten sposób zwiększamy szansę na skorzystanie z usług Michałkowa w momencie wyboru najbardziej korzystnego miejsca na wyjazd rehabilitacyjny dla ich dzieci.

Wyniki naszych działań

Wyniki:

Dzięki wprowadzeniu kampanii na zwiększenie zasięgu w Meta Ads byliśmy w stanie zwiększyć zasięg tworzonych treści do 71 408 w pierwszym kwartale 2024 roku, co wiązało się ze wzrostem rzędu 153,6%. Zyskaliśmy dzięki temy 120 nowych obserwujących, co nie wiązało się z dodatkowymi kosztami przeznaczanymi na ten cel, a ze spójnymi i przemyślanymi komunikatami na profilu Facebook’owym Michałkowa.

Umiejętne umieszczanie linków do strony w publikacjach na Facebook’u zaowocowało też zwiększoną liczbą wyświetleń strony internetowej. Suma odwiedzin tylko z tego kanału wzrosła do prawie 300, powiększając się o 14 350%.

Podczas co trzymiesięcznej walidacji efektów i działań otrzymaliśmy także potwierdzenie, że działania organiczne spełniają swoją funkcję. Segment odbiorców, do których dopasowaliśmy treści miał także swoje odzwierciedlenie w statystykach reklamowych. Kampanie oraz treści dotarły w prawie 80% do kobiet w wieku 25-45 lat, czyli do osób, które są bezpośrednią personą zakupową. Przełożyło się to także na wzrost aktywności pod publikowanymi do treściami do sumy 2693 w pierwszym kwartale 2024, czyli do wzrostu rzędu 97%.

Strona www

Głównym założeniem strony był aspekt wizerunkowy i forma promocji Michałkowa. Ważnym elementem było zbudowanie takiej ścieżki dla użytkowników, aby w łatwy i szybki sposób znaleźli wszystkie niezbędne informacje na stronie. Było to o tyle ważne, że duży nacisk został położony na rodziców, którzy dopiero zaczynają swoją drogę z niepełnosprawnym dzieckiem i szukają nie tylko ośrodka, ale miejsca gdzie mogą uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Strona www zawiera więc wszystkie niezbędne informacje o turnusach, zabiegach, możliwość finansowania oraz samej historia ośrodka oraz ludzi, którzy go tworzą. Aspekt wizualny był konsekwencją wcześniej przyjętych założeń, podczas tworzenia identyfikacji wizualnej. Całość zwieńczyły piękne zdjęcia ośrodka i okolic oraz podopiecznych i ich terapeutów podczas trwania turnusu.

www.michalkowo.pl

Może zainteresować Cię również

Skontaktuj się z nami