Działania wizerunkowe
Wspólnie z klientem zadecydowaliśmy, że głównym punktem styku marki z odbiorcami będzie Facebook, ze względu na mniej lifestylowy charakter branży oraz grupę odbiorców skupioną głównie wokół rodziców dzieci niepełnosprawnych. Ważnym elementem komunikacji, na który położyliśmy największy nacisk stała się edukacja – chęć szerzenia pomocy, wsparcia, doradztwa zawłaszcza dla rodziców dopiero rozpoczynających drogę po zdrowie swojej pociechy. Dodatkowo postawiliśmy na pokazanie ciągłego rozwoju dzieci, jak radzą sobie podczas turnusów i ile wsparcia otrzymują od terapeutów oraz jakie relacje z nimi tworzą. Dopiero na końcu, zaznaczając aspekt edukacyjny pokazujemy terapie, dostępny sprzęt i mocne strony. Taka gradacja informacji wynika z wartości i fundamentów działania Michałkowa, jako ośrodka, który ogromny nacisk kładzie na pomoc oraz wsparcie rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami, na drugim miejscu stawiając na aspekt biznesowy.
Głównymi założenia contentu na Social Mediach były:
- pokazanie wartości marki, przyjaznej atmosfery, opieki i zaangażowania wszystkich pracowników,
- edukacja z zakresu terapii, schorzeń wsparcia oraz pomocy w pozyskaniu środków na leczenie,
- podziękowanie i pokazanie doświadczenia oraz zaangażowania terapeutów,
- pokazanie życia turnusu, rozwoju podopiecznych, docenienia pracy ich rodziców,
- opinie rodziców dzieci, którzy od dłuższego czasu przyjeżdżają do Michałkowa,
- zbudowanie grupy zaangażowanych odbiorców – rodziców, którzy wspierają się nawzajem,
- pokazanie usług, terapii oraz sprzętu, który znajduje się w ośrodku.
Działanie płatne:
Dodatkowo działania organiczne wspieramy płatnymi reklamami, w których głównie skupiamy się na poszerzaniu zasięgu. Są to reklamy w Meta Ads, których głównym zadaniem jest dotarcie do większej ilości osób z potencjalnej grupy docelowej.
Dzięki kampaniom płatnym zaprojektowanym na górę lejka zakupowego jesteśmy w stanie szerzyć świadomość na temat istnienia Michałkowa. Kolejne komunikaty skierowane do osób wcześniej zaznajomionych z marką mogą być już bardziej oparte o konkretne rozwiązania, produkty, a także mogą zachęcać do wstępnego kontaktu z organizacją.
Bardzo istotne było tutaj zbudowanie grupy remarketingowej, która daje nam możliwość budowania zaangażowania poprzez dostarczanie odpowiednich, angażujących i edukacyjnych treści do grupy zakupowej, czyli rodziców dzieci niepełnosprawnych. W ten sposób zwiększamy szansę na skorzystanie z usług Michałkowa w momencie wyboru najbardziej korzystnego miejsca na wyjazd rehabilitacyjny dla ich dzieci.