Rozpoczęcie działań w mediach społecznościowych
Po rozmowie strategicznej przystąpiliśmy do pracy nad treściami oraz grafikami postów do harmonogramu na Social Media. Grafiki zostały przygotowane przez naszą graficzkę, a treści przez specjalistę ds. social mediów. Każdorazowo po przygotowaniu harmonogramu na zbliżający się miesiąc przesyłamy go do Partnera w celu weryfikacji i akceptacji.
Oczywiście, bierzemy pod uwagę uwagi, które przekazują nam nasi Partnerzy, a następnie wdrażamy je w harmonogramie. Przygotowaliśmy kilka propozycji grup postów, które były spójne z wyznaczonymi celami, między innymi:
- o klinikach Beyond,
- o pracownikach,
- edukacyjne,
- angażujące do reakcji,
- informacyjne o promocjach specjalnych.
Ważnym aspektem było przygotowanie postów w sposób spójny z identyfikacją strony internetowej oraz w języku dostosowanym do grupy docelowej. Komunikacja, z racji dużej ilości mieszkańców anglojęzycznych, jest prowadzona zarówno w języku angielskim, jak i niemieckim.
Przygotowanie kampanii reklamowych w Meta Ads i Google Ads
Kampanie reklamowe w Meta Ads i Google Ads rozpoczęliśmy od warsztatu z Partnerem, na którym przedstawiliśmy nasz plan działania spójny z jego celami oraz identyfikacją wizerunkową firmy. Po spotkaniu, rozpoczęliśmy działania reklamowe mające na celu pozyskać nowych pacjentów, którzy skorzystają z usług klinik fizjoterapii Beyond. Promocję skupiliśmy na Instagramie oraz Facebooku, gdzie grupa docelowa naszego klienta jest najbardziej zaangażowana.
Jednocześnie, prowadzimy także kampanie w Google Ads, które nakierowane są na dół lejka sprzedażowego. Są to działania mające bezpośredni wpływ na konwersję, czyli napływ nowych klientów marki.
Systematyczna praca nad Contentem i Meta Adsami
W kolejnym etapie zajęliśmy się systematyczną pracą nad realizacją treści oraz grafik do wcześniej ustalonego planu działania, będąc w stałym kontakcie z Partnerem, tak aby mieć pewność, że działamy zgodnie z wspólnie ustaloną wizją. W tym etapie zajęliśmy się również nadzorem nad wcześniej zaplanowanymi kampaniami w Meta Ads i Google Ads. Oprócz stałego monitorowania skuteczności reklam, na bieżąco optymalizujemy je, tak aby nie „przepalać” budżetu reklamowego naszego klienta.
Jest to o tyle istotne, że jesteśmy odpowiedzialni za zdecydowaną większość działań komunikacyjnych i marketingowych marki, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku.
Optymalizacja analityki eCommerce
Ostatnim etapem lejka zakupowego w przypadku marki Beyond jest zarezerwowanie wizyty w zewnętrznej aplikacji do umawiania spotkań. Stawiamy bardzo mocno na spójność i efektywność działań, stąd poświęciliśmy sporo czasu na odpowiednie zainstalowanie analityki dotyczącej marketingu i sprzedaży dla tej marki.