Story Inside

Beyond

  • Stworzenie profilu firmowego na Facebook'u i Instagramie
  • Kampanie reklamowe w Meta Ads
  • Kampanie reklamowe w Google Ads
  • Identyfikacja graficzna pod social media
  • Marketing management
Marka Beyond – czyli szwajcarska klinika fizjoterapii i masażu, znajdująca się na terenie stolicy Szwajcarii - Zurychu, posiadające dwie placówki (w tym w galerii Holmes Place). Specjaliści w Beyond Massage i Beyond Physio zapewniają usługi fizjoterapeutyczne, a także masaże, SPA i plany treningowe.
logo case study beyond

Wyzwania naszego klienta

Dotychczas zamieszczane grafiki nie były spójne z identyfikacją wizualną strony internetowej klienta, ani nie trafiały w potrzeby i gusta grupy docelowej. Dodatkowo, posty nie były angażujące i nie przynosił realizacji założonych celów. Komunikacja i działania marki są skierowane przede wszystkim do klientów premium, przez co muszą one przedstawiać historię marki i jej wyróżniki (w tym położenie w galerii Holmes Place w Zurychu).

Przeprowadzone kampanie w Meta Ads i Google Ads nie były skuteczne, a co za tym idzie nie zwiększały konwersji w klinice. Szwajcarski rynek cechuje się zwiększonymi kosztami kampanii płatnych, stąd przy sporym budżecie marka Beyond nie otrzymywała wystarczającego zwrotu z poniesionej inwestycji.

Sposób i styl komunikacji w zamieszczanych postach nie był dostosowany do grupy docelowej klienta. Przez wzgląd na bardzo wysoką jakość usług świadczonych w Zurychu oraz dużą konkurencję, marka ta nie była widoczna wśród swojej grupy docelowej. Dodatkowo, duży odsetek mieszkańców Zurychu posługuje się na codzień językiem angielskim, co wykorzystaliśmy także w odświeżonej komunikacji.

Pomimo jasno określonej stylistyki marki poprzez logotypy, grafiki przygotowywane do komunikacji online (np. social media) i offline (na przykład bannery) były zupełnie różne. Jest to bardzo niekorzystne pod kątem budowania świadomości na temat marki, ponieważ duża ilość jednakowych punktów styku pomaga szybciej zapaść w pamięci grupy docelowej.

Etapy współpracy

Rozmowa strategiczna

Każda nasza współpraca poprzedzona jest rozmową strategiczną i to od niej uzależnione są dalsze działania. Tak też stało się w tym przypadku. W rozmowie, oprócz właścicieli marki brali też udział kluczowi pracownicy, ponieważ wierzymy, że to nasz Partner najlepiej zna własny biznes. Naszym zadaniem jest poznanie go od środka oraz wsparcie w tym na czym znamy się najlepiej, czyli marketingu i sprzedaży.

Działania wizerunkowe

Wspólnie z naszymi Partnerami zadecydowaliśmy, że głównym punktem styku marki z odbiorcami będzie Instagram, ze względu na mocno zróżnicowaną grupę odbiorców. Postawiliśmy na treści przedstawiające personel oraz rodzaje przeprowadzanych usług medycznych. Dodatkowo zamieściliśmy materiały wideo, które pokazują centrum “od wewnątrz”. Celem było pokazanie potencjalnym pacjentom, że klinika jest dla nich przyjazna, a dodatkowo, że ze względu na lokalizację jest to miejsce, w którym warto bywać. Jest to kluczowe dla grupy docelowej, która oczekuje dopięcia wszystkich szczegółów na ostatni guzik.

Zaplanowanie kampanii w Meta Ads

Przed rozpoczęciem działań zawsze przygotowujemy analizę, a następnie planujemy strategię kampanii reklamowych. Razem z Partnerem omówiliśmy jego główne cele, czyli pozyskiwanie nowych pacjentów i budowanie społeczności wokół szwajcarskiej marki Beyond. Następnie przygotowaliśmy harmonogram i media plan naszych działań w Meta Ads, który został przedstawiony i zaakceptowany przez Partnera. Plan ten zakładał perspektywę krótkoterminową (do 3 miesięcy) i długoterminową (do 12 miesięcy), która jest regularnie analizowana i aktualizowana według potrzeb.

beyond case study

Rozmowa strategiczna

Współprace rozpoczęliśmy od rozmowy strategicznej, która miała pomóc nam w wytyczeniu założeń, celów i wartości marki. Zależy nam na bliskiej relacji z naszymi Partnerami i jak najlepszemu przekazaniu światu jego historii, dlatego tak ważny jest dla nas ten etap. To od niego zależy jak wygląda cała komunikacja marki i jak odbiorą ją potencjalni klienci.

Ustaliliśmy spójny kierunek komunikacji potrzebny do działań w Social Mediach. Klientowi zależało na zachowaniu języka dostosowanego głównie do średniej i starszej grupy docelowej, która jest główną grupą odbiorców marki. Celem działań było pozyskanie nowych pacjentów wraz z zbudowaniem społeczności wokół jego placówek na terenie Zurychu. Jest to o tyle trudne wyzwanie, że w samej stolicy Szwajcarii działa bardzo dużo podobny miejsc. Dlatego musieliśmy znaleźć unikalną propozycję wartości, którą jest bardzo dobra jakość usług, w przystępnej cenie.

Dzięki rozmowie strategicznej z zespołem marki Beyond, zagłębiliśmy się w funkcjonowanie ich biznesu, po czym mogliśmy zabrać się do planowania stworzenia odpowiedniego contentu w postaci postów do mediów społecznościowych. Przygotowana przez nas strategia jest aktualizowana raz na 3 miesiące, aby mieć pewność, że idziemy wspólnie w odpowiednim kierunku.

Rozpoczęcie działań w mediach społecznościowych

Po rozmowie strategicznej przystąpiliśmy do pracy nad treściami oraz grafikami postów do harmonogramu na Social Media. Grafiki zostały przygotowane przez naszą graficzkę, a treści przez specjalistę ds. social mediów. Każdorazowo po przygotowaniu harmonogramu na zbliżający się miesiąc przesyłamy go do Partnera w celu weryfikacji i akceptacji.

Oczywiście, bierzemy pod uwagę uwagi, które przekazują nam nasi Partnerzy, a następnie wdrażamy je w harmonogramie. Przygotowaliśmy kilka propozycji grup postów, które były spójne z wyznaczonymi celami, między innymi:

  •  o klinikach Beyond,
  • o pracownikach,
  • edukacyjne,
  • angażujące do reakcji,
  • informacyjne o promocjach specjalnych.

Ważnym aspektem było przygotowanie postów w sposób spójny z identyfikacją strony internetowej oraz w języku dostosowanym do grupy docelowej. Komunikacja, z racji dużej ilości mieszkańców anglojęzycznych, jest prowadzona zarówno w języku angielskim, jak i niemieckim.

 

Przygotowanie kampanii reklamowych w Meta Ads i Google Ads

Kampanie reklamowe w Meta Ads i Google Ads rozpoczęliśmy od warsztatu z Partnerem, na którym przedstawiliśmy nasz plan działania spójny z jego celami oraz identyfikacją wizerunkową firmy. Po spotkaniu, rozpoczęliśmy działania reklamowe mające na celu pozyskać nowych pacjentów, którzy skorzystają z usług klinik fizjoterapii Beyond. Promocję skupiliśmy na Instagramie oraz Facebooku, gdzie grupa docelowa naszego klienta jest najbardziej zaangażowana.

Jednocześnie, prowadzimy także kampanie w Google Ads, które nakierowane są na dół lejka sprzedażowego. Są to działania mające bezpośredni wpływ na konwersję, czyli napływ nowych klientów marki.

 

Systematyczna praca nad Contentem i Meta Adsami

W kolejnym etapie zajęliśmy się systematyczną pracą nad realizacją treści oraz grafik do wcześniej ustalonego planu działania, będąc w stałym kontakcie z Partnerem, tak aby mieć pewność, że działamy zgodnie z wspólnie ustaloną wizją. W tym etapie zajęliśmy się również nadzorem nad wcześniej zaplanowanymi kampaniami w Meta Ads i Google Ads. Oprócz stałego monitorowania skuteczności reklam, na bieżąco optymalizujemy je, tak aby nie „przepalać” budżetu reklamowego naszego klienta.

Jest to o tyle istotne, że jesteśmy odpowiedzialni za zdecydowaną większość działań komunikacyjnych i marketingowych marki, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku.

 

Optymalizacja analityki eCommerce

Ostatnim etapem lejka zakupowego w przypadku marki Beyond jest zarezerwowanie wizyty w zewnętrznej aplikacji do umawiania spotkań. Stawiamy bardzo mocno na spójność i efektywność działań, stąd poświęciliśmy sporo czasu na odpowiednie zainstalowanie analityki dotyczącej marketingu i sprzedaży dla tej marki.

Umów się na rozmowę aby sprawdzić, czy możemy pomóc także Twojej firmie, projektując efektywne działania marketingowe

Może zainteresować Cię również

Skontaktuj się z nami