Co przychodzi Ci na myśl, gdy ktoś mówi: “ten profil jest super”?
Kolorystyka? Siatka profilu? Grafiki, które zwracają uwagę? A może treści, które się na nim znajdują?
A co, gdyby mieć to wszystko na raz?
Jak rozkręcić nowe konto na Instagramie?
Profile, szczególnie instagramowe uatrakcyjniają przyjemne dla oka grafiki oraz kolorystyka, która składa się w spójną siatkę.
Jeszcze kilka lat temu, chociaż niektórzy do tej posty stosują te zabiegi, modne były schematyczne siatki, tak jak ta poniższa, gdzie posty układały się w kolorystyczne kolumny.
Jest to jednak trudne do wykonania i utrzymania w dłuższej perspektywie czasu.
Aby wyróżnić swoje profile w social mediach musisz pamiętać o 3 aspektach.
Po pierwsze – jak wypromować się jako eksperta na Instagramie?
Przekonaj swoich odbiorców, że jesteś specjalistą w tym co robisz. Publikuj rolki edukacyjne, a czasem i humorystyczne, w których opowiadasz o swojej branży/usłudze/produkcie z perspektywy eksperta. Wartością dodaną jest wpasowanie się w obecnie panujące trendy na Instagramie czy TikToku. Pozwoli to na zdobycie zaufania odbiorców.
Po drugie – jak robić grafiki na Instagram?
Zadbaj o to, aby grafiki były ciekawe wizualnie oraz dopasowane do kolorystyki Twojej firmy. Większość ludzi jest wzrokowcami, po pewnym czasie kolory z Twoich grafik zaczną podświadomie łączyć z Twoją marką. Nie zapominaj o umieszczeniu logo na grafikach oraz okładkach wideo.
Po trzecie – jak tworzyć angażujące treści na Instagramie?
Twórz angażujące treści, które zaciekawią odbiorców i “wywołają ich do tablicy” poprzez pytania postawione w poście. Zaczynając post od pytania, na przykład: “Czy Ty też myślisz, że…?”, “Czy spotkała Cię taka sytuacja…?”, itp. Odbiorca, jeśli go to dotyczy, zacznie utożsamiać się z problemem i będzie czytał dalej. Co ważne, dużo tekstu wcale nie oznacza, że post będzie miał lepszy odbiór, a czasem wręcz przeciwnie – jesteśmy leniwi, nikomu nie chce się czytać wypracowań…
Nie zapominajmy także o hashtagach (np. #agencja #marketing) i słowach kluczowych (np. digital marketing | social media) na końcu treści, które wypozycjonują post i ułatwią znalezienie go poprzez wyszukiwarkę.
Czy można stwierdzić, że wyróżnić w social mediach można się poprzez prostotę? Jak najbardziej. Angażujące, merytoryczne treści, rolki wpasowujące się w trendy panujące w danej chwili i grafiki przykuwające uwagę to klucz do sukcesu.